מיתוג עסקים קטנים בשנת 2020

מותג ישראלי

במה שונה תהליך המיתוג של העסקים הקטנים מתהליך המיתוג של החברות הגדולות? מהו המכנה המשותף לעסקים הקטנים ומהי מידת ההשפעה של המיתוג על הצלחתם? כל התשובות בפוסט :)
מיתוג עסקים קטנים

מהו ההבדל בין תהליך המיתוג של חברות גדולות למיתוג עסקים קטנים?

מתי בפעם האחרונה אכלתם בחוץ? לא משנה אם אכלתם בפלאפל השכונתי או ברשת מקדונלדס העולמית, לכל אחד מן העסקים, קטנים כגדולים, יש את מאפייני המותג הבולטים שלו. החל משקיות הנייר בה משתמש הפלאפל השכונתי בשביל להגיש לכם את המנה וכלה בעטיפת ההמבורגר המיוחדת של מקדונלדס, מאפיינים אלו גורמים לנו לתחושת הזדהות ושייכות לעסק, ולמקום עצמו להיות זכיר ומיוחד לעומת המתחרים הסובבים לו. כל אלו בזכות המיתוג העסקי – הלוגו או הצבע הספציפי המזוהה עם העסק. 

תהליך המיתוג לעסק קטן

תהליך מיתוג לעסקים קטנים

תהליך מיתוג עסקים קטנים הוא אחד מהתהליכים המאפשרים ליצור בידול וייחודיות לבית העסק שלכם או למוצר אותו תרצו לקדם מבין שאר המתחרים המספקים מוצרים דומים. המונח מוצר מתאר סחורה, שירות או סיפוק מידע אשר יש להם ערך כספי. בין אם אתם בעלי עסקים בתחום המזון, מוכרים את מותג בגדי הים האישי, מנעולנים, אנשי שיווק או טכנאים, תהליך המיתוג לעסק הוא הכרחי בשבילכם.

מה עושות החברות הגדולות

בעוד שעסקים גדולים ובינוניים עם מחזור רווחים גדול יבינו את הפוטנציאל הטמון במיתוג העסק, כ85 אחוז מהעסקים הקטנים לא יבינו את חשיבות תהליך המיתוג וכתוצאה מכך יישארו קטנים ויפסידו כסף פוטנציאלי ולקוחות עתידיים.

החברות הגדולות ישכרו לעצמם סוכנויות פרסום ענקיות אשר ידאגו לשיווק קריאייטיב ופרסום חדשניים, אשר יציפו את השלטים בתחנות האוטובוס, יגיעו אליכם בפרסומות בטלוויזיה ויפגשו אתכם גם ברשתות החברתיות, ובכך יגדילו לחברות הגדולות את הרווחים, והעסקים הקטנים יישארו מאחור עם פוטנציאל גדול ולא ממומש.

תדמית זה הכל

מיתוג עסקי בשנת 2020

חשוב להבין שתהליך מיתוג עסקים קטנים חשוב לא פחות ואפילו יותר ממיתוג לחברות גדולות.
בואו נדמיין סיטואציה ביחד. אתם מגיעים ליעד חדש בעולם ורואים 2 מסעדות שמוכרות נודלס, אחת המסעדות תתהדר בשלט מעוצב ומואר ואילו השנייה בשלט מוזנח וישן. במסעדה עם השלט המואר העובדים יהיו עם חולצות מיוחדות של המסעדה ואילו במסעדה האחרת העובדים יהיו עם לבוש רגיל. לרוב לנו כלקוחות יהיה קל יותר להתחבר ולבטוח במסעדה עם השלט המואר והעובדים עם חולצות "מותג" המסעדה, מקום זה יראה לנו יותר רציני ואמין. כמו כן, גם עובדי המקום ירגישו תחושת מחויבות גדולה יותר למקום ששמו מתנוסס על חולצתם ולבעלי המקום וימלאו את תפקידם בצורה טובה יותר.

ניתן לראות שתהליך המיתוג לעסקים קטנים מוביל לא רק לעסק בעל חזות אסתטית נעימה יותר, אלא גם לעסק שנותן תחושה בטוחה ואמינה יותר. מיותר לציין שעסק כזה ימכור יותר ויגרום למחזור המכירות לעלות.

איך יוצרים מיתוג לעסקים קטנים?

אפיון מקצועי של העסק - מה זה מיתוג עסקי

כאשר מדובר בתהליך מיתוג לעסקים קטנים עלינו להתמקד בשאלות מהותיות לגבי אופי וחזות העסק שלנו בעיניהם של הצרכנים, ובמילה אחת – תדמית. נצטרך לחשוב מה המסר השיווקי אותו נרצה להעביר, אילו ערכים הם הערכים החשובים אותם נרצה שהלקוח ירגיש מבית העסק ואיך נוכל להעלות את הערך של העסק או המוצר שלנו בעזרת אלה.

קהל היעד ושוק המטרה

שלב נוסף וחשוב בתהליך המיתוג לעסק הקטן הוא להבין מי אלו הלקוחות שלכם.
החל מצרכי הלקוח להם תרצו לספק מענה ועד למה הוא הערך החשוב ביותר אשר אתם תוכלו לתת ללקוח, שלא יכול לקבל משאר המתחרים בתחום. בעזרת הבנת צרכי הלקוח ונקודות הכאב אנו נוכל ליצור שיווק נקודתי ואפקטיבי אשר יוטמע בערכי המותג אותם נרצה לשדר.

הנשמה שמאחורי העסק

מיתוג עסקים קטנים - מותג ישראלי

בתהליך המיתוג לעסק הקטן חשוב לספר את הסיפור של בית העסק. לכל עסק יש את הסיפור שלו והוא מה שיעניק את הייחודיות הבלעדית לעסק הספציפי לעומת שאר המתחרים.
ב"מותג ישראלי" אנו מאמינים כי כתיבת סיפור המותג היא חלק בלתי נפרד מתהליך המיתוג לעסקים קטנים. לספר את הסיפור שלכם יגרום ליצירת קרבה עם הלקוח ולהבנה ברורה כי מאחורי המותג עומד אדם בשר ודם. סיפור מותג טוב יביא לכם לקוחות נאמנים לעסק, אשר יזדהו או יעריכו את הסיפור שלכם ולכן יעדיפו לחזור ולקנות מאותו עסק שבו הם מאמינים או מעריכים יותר, על פניי אחרים.

בהחלטה להקים עסק אתם קובעים לעצמכם ומכריזים לעולם מה תרצו לעשות בשנים הקרובות או במשך החיים. חשוב מאוד שהכרזה כזאת תלווה באנשי מקצוע אשר מלווים עסקים מרק רעיון למותג עסקי מצליח. לכן, בחירת חברה מקצועית אשר תעביר את הלקוח תהליך מיתוג קפדני וממוקד היא הכרחית.

בתהליך מיתוג לעסקים קטנים מומלץ לעשות עבודה ברמה הגבוהה ביותר ולהשיג את הכל בפעם אחת, ומכך, סכום ההשקעה הראשוני בתהליך המיתוג הוא סכום מינימלי לעומת ההכנסות שתהליך מיתוג מקצועי ייצור לכם בעתיד. אנו במותג ישראלי קשובים לצרכי הלקוח ולאחר ניסיון של שנים בתחום נדע להפוך את בית העסק שלכם מ"בית עסק קטן" למותג מצליח. למרות שהוא קטן 🙂

צריכים עזרה במיתוג עסקים קטנים?

אהבתם את המאמר? אשמח אם תפרגנו בשיתוף :)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

מחבר המאמר

יניב אלמוג

יניב אלמוג

היי אני יניב :) מומחה לשיווק מיתוג ופיתוח עסקי. מעל 15 שנות פעילות בתחום בעל ניסיון אדיר בהקמה, ליווי ופיתוח מותגים וחברות רבות. אשמח לענות על כל שאלה או לקבל תגובה בקשר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עניינים

טיפים למיתוג עסקי

עבודות מיתוג עסקי

זה לא הסוף, זו רק ההתחלה!

מיתוג עסקי תוך 7 ימי עסקים בלבד!

Ⓒ כל הזכויות שמורות "מותג ישראלי"

הגיע הזמן להפוך
את העסק שלכם למותג

לקבלת ייעוץ והצעת מחיר

  • 050-4327777
  • office@ibrand.co.il