אם אתם עומדים לפתוח עסק חדש או מעוניינים לשכלל את העסק הקיים במטרה לעקוף את המתחרים, אתם בטח שואלים את עצמכם מה זה מיתוג עסקי? וכן המאמר הקרוב יענה על כל השאלות שלכם ויבהיר לכם מה זה מיתוג עסקי.
מה זה מיתוג עסקי

מה זה מיתוג עסקי?

מה זה מיתוג עסקי - מותג ישראלי

שאלה מצוינת! בטוח לא פעם שאלתם את עצמכם מה זה מיתוג עסקי, או מה זה מיתוג בכלל.
הגדרת המילה מיתוג היא אפיון בולט ומבדל של חברה, אדם או מוסד. בהגדרת המושג "מיתוג עסקי" אנו שואלים את עצמנו איך נאפיין ונבדל את העסק, השירות או המוצר אותו אנו מוכרים, מעסקים אחרים בתחום. למיתוג חשיבות רבה והשפעה נרחבת על העסק. מיתוג נכון בעל נוכחות חזקה יוביל למעין "חוזה פסיכולוגי" בין העסק לצרכן אשר יצור נאמנות מותגית שבסופו של דבר תקל על תהליך הרכישה של הצרכן ולהגדלת ההכנסות של בעל העסק.

בחירת שם לעסק

בחירת שם לעסק - מותג ישראלי

בתחילת תהליך המיתוג נבחר שם לעסק. בחירת שם לעסק זה כמו לבחור שם לתינוק – תרצו להעניק לילד שלכם שם שמתאים לו, שיתאר אותו, ושיעביר מסרים טובים ונכונים לאנשים שיפגשו בו. יש חשיבות רבה לבחירת השם – הוא חייב להתאים למוצר או לעסק, להיות פועל יוצא של הערכים שלו ומוטב שיהיה קשר ישיר בין המותג לבין השם שלו.

כמו כן, חשוב לוודא ולבדוק שהשם שבחרנו ייחודי ולא קיים אפילו בצורה דומה – בחירה של שם עסק שכבר קיים ברשם החברות יכולה להביא את בית העסק עד למצב של תביעה.

שם העסק צריך להיות קל להבנה ללא רמיזות מסובכות ושלא יתאר את המוצר אותו העסק מוכר – למשל, אם העסק מוכר פרגולות לגן אז שהשם לא יהיה "פרגולות לגן", שם כזה יעלה מאות תוצאות של מתחרים במנועי החיפוש. שם טוב יותר צריך להיות ספציפי, לדוגמא, הוא יכול להיות מורכב משם בעל העסק ומה שימכור: "עידן פרגולות לגן". שם טוב ילווה אותכם לטווח הארוך ולכן צריך להיווצר מתוך משמעות וחשיבה עמוקה על כל השלכותיו.

אפיון מקצועי של העסק

אפיון מקצועי של העסק - מה זה מיתוג עסקי

לאחר בחירת השם אנו נוכל להתחיל לאפיין וליצור זהות מותגית לעסק שלכם על ידי ביצוע מחקר שוק ומתחרים מקיף וניתוח קהלי היעד אשר בסופו נציג מספר רעיונות לבידול וייעול המותג.

מחקר שוק איכותי הוא אחד מהכלים החשובים ביותר אשר ישמש אותנו במהלך כל תהליך המיתוג כיוון שדרכו נוכל לקבל את התמונה הרחבה והמלאה ביותר על העסק ובצורה המקיפה ביותר. מעבר ללקיחת פרטים על העסק והבנה של העתיד הצפוי לו והמטרות אותם ירצה להשיג, נמצא את המתחרים הרלוונטיים ונחקור את החוזקות והחולשות שלהם על מנת לזקק מידע מועיל וחשוב. כמו כן, נחקור את קהלי היעד בצורה המעמיקה ביותר.

בשביל ליצור שיווק אפקטיבי ומדויק נצטרך להבין מי קהל הלקוחות אותנו אנו משרתים, מה הצרכים שלהם, אילו קווי אופי והרגלים מאפיינים אותם וכיצד נוכל להשתמש בכל אלה לתועלתנו. את כל אלו נחבר לערכים בהם המותג שלכם מאמין.

השפה העיצובית

הגדרת השפה העיצובית בתהליך המיתוג העסקי

לאחר ביצוע המחקר ושאלת כל השאלות הרצויות נגיע להבנה בהירה באשר לרצונות הלקוח ונתחיל בתהליך הגדרת השפה העיצובית.

בכדי לאפיין ולבדל את העסק ולהפוך אותו למותג, נתרגם את המחקר שערכנו לשפה עיצובית שתכלול בתוכה סממנים ומאפיינים חזותיים שיגדירו את העסק, מוצריו ושרותיו. הסממנים הללו כוללים את שם העסק, הצורות, הצבעים, סגנון האותיות ואף הפרופורציות אשר בחרנו כדי להציג את המותג.

השפה העיצובית תשמש את העסק החל מעיצוב הלוגו וכלה בכל מוצר או פרסום ששייך לו. לדוגמא, כאשר תגיעו למשרד עורכי דין לרוב העיצוב יתבטא בצבעים כהים וצורות נוקשות מה שיוביל להרגשת רשמיות. "מותג" משרד עורכי הדין הספציפי אליו נכנסתם ילווה אתכם בכל מקום – בשלט הכניסה, בעט בו תכתבו, על הכוס ממנה תשתו, על הניירת ועוד. כולם יהיו אחידים בסגנון העיצובי שלהם ויחזקו את התחושה אותה רצה המשרד להשריש כאשר לקוח יכנס אליו – רשמיות, רצינות ועוצמה. את כל זה השיג המשרד ללא צורך במילים, אלא רק על ידי שימוש באפיון ויזואלי חזק שבא לידי ביטוי בלוגו, בצורות ובצבעים הנכונים.

לסיכום, השפה העיצובית תכלול בתוכה את כל הסממנים אשר נבחרו להוביל ולאפיין את המותג שלכם, על מנת להשיג את המטרה והתחושה העיקרית הרצויה אותה יקבלו הלקוחות שלכם.
כל אלה יועברו רק באמצעות אמצעים ויזואליים אשר תגדיר את זהות המותג בשלב זה.

עיצוב הלוגו

עיצוב הלוגו בתהליך המיתוג בעסקי

לאחר תהליך הגדרת השפה העיצובית, יתחיל המעצב הגרפי במלאכת עיצוב הלוגו המעשי.
יצירת לוגו היא אחת מעמודי התווך של העסק, כאשר הוא בעצם תרגום של הרעיון והשפה העיצובית לידי הביטוי המוחשי בצורה הגרפית שלו, אך לפני פתיחת המחשב ועיצוב הלוגו הלכה למעשה, ישרטט המעצב הגרפי מספר סקיצות ידניות וישתף אותם עם איש השיווק על מנת לדייק את המסרים הרצויים.

שרטוט הסקיצות ישמש את המעצב הגרפי, בעל העסק ואיש השיווק לשם מציאת דרך משותפת והמדויקת ביותר שתכלול את כל המרכיבים שהזכרנו בסעיפים הקודמים, תרצה את בעל העסק ותזקק אותם לכדי סמל גרפי אחד חזק וברור. פה יקרה הקסם וכאן המותג שלכם "יקבל פנים חדשות" שיהוו את סך כל העמדות, הרגשות והתפיסות הקיימות אצל הצרכנים בנוגע למותג שלכם, ואת הבסיס של כל המיתוג עצמו.

מוצרי מיתוג משלימים לעסק

עיצוב מוצרי מיתוג לעסק

לאחר יצירת הלוגו חברת המיתוג תציע ללקוח את כל המוצרים המשלימים אשר יעזרו לו בקידום העסק – כרטיס ביקור, ניירת משרדית מוצרי שיווק וכו'. למשל אם ניקח לדוגמא את "פיצה דומינוס" – אזי המוצרים הממותגים יהיו הקרטון הממותג בה ארוזה הפיצה, השקית של "דומינוס" אשר איתה מקבלים את הקולה ואפילו התבלינים לפיצה עליהם מודפס הלוגו של דומינוס. כל אלו יופיעו באותו סגנון עיצובי, אותו פונט ובאותם גווני אדום וכחול (הצבעים המזוהים עם פיצה דומינוס).

מעבר למוצרים "המסורתיים" בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים כיום, לאתר אינטרנט, דף אינסטגרם ודף פייסבוק יש חשיבות רבה והם חלק בלתי נפרד מתדמית מלאה וחזקה של בית עסק שפונה לכל הערוצים. לאחר תהליך המיתוג העסקי חשוב מאוד להמשיך ולשמור על השפה העיצובית אשר נבחרה עם הלקוח בקפידה. שפה זו תלווה את העסק לטווח ארוך וצפויה לגרום עליה במכירות וכתוצאה מכך לגדילה של העסק. כל סטייה מהשפה העיצובית תציג ללקוח חוסר אחידות או ערך אחר אותו בעל העסק לא מעוניין.

בחירת חברת מיתוג שתמקם במקום הראשון!

מותג ישראלי - מיתוג עסקי

בחירת איש מקצוע מוכשר ויצירתי עם ניסיון רב בתחום המיתוג יביא לכם את התוצאות הטובות ביותר שתמיד רציתם לבית העסק שלכם. המחקר, השפה העיצובית ועיצוב הלוגו הם חלק מתהליך המיתוג הארוך. לבחירת איש המקצוע אשר ידאג למיתוג העסק שלכם מא' ועד ת' יש משקל רב. תהליך כזה לוקח הרבה זמן וכולל בתוכו המון שלבים ותהליכים חשובים שרצוי לא לפספס כאשר המטרה היא להגיע למימוש מקסימום הפוטנציאל של העסק.

בעלי המקצוע אשר ילוו אתכם בתהליך המיתוג חייבים להיות מקצועיים ובעלי ניסיון על מנת שידעו לתת מענה על כל צורך שיעלה, יתרמו לפיתוח העסק שלכם על ידי שיווק נכון, יבינו אתכם ויהיו בעלי יחסי אנוש טובים. בחירת חברת מיתוג הכוללת את כל אלו תהפוך את התהליך לקל ונעים יותר, ואף מהיר יותר.
אנו ב"מותג ישראלי" עם שנים של ניסיון מספקים עבודות למאות לקוחות החל מבתי העסק הקטנים ביותר ועד לבתי העסק הגדולים ביותר ובכל התחומים.

צריכים עזרה במיתוג עסקי?

אהבתם את המאמר? אשמח אם תפרגנו בשיתוף :)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

מחבר המאמר

יניב אלמוג

יניב אלמוג

היי אני יניב :) מומחה לשיווק מיתוג ופיתוח עסקי. מעל 15 שנות פעילות בתחום בעל ניסיון אדיר בהקמה, ליווי ופיתוח מותגים וחברות רבות. אשמח לענות על כל שאלה או לקבל תגובה בקשר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עניינים

טיפים למיתוג עסקי

עבודות מיתוג עסקי

זה לא הסוף, זו רק ההתחלה!

מיתוג עסקי תוך 7 ימי עסקים בלבד!

Ⓒ כל הזכויות שמורות "מותג ישראלי"

הגיע הזמן להפוך
את העסק שלכם למותג

לקבלת ייעוץ והצעת מחיר

  • 050-4327777
  • office@ibrand.co.il